Monday, August 23, 2010

respect

aku mempunyai kawan
kawan yang setia
kawan yg makan kawan
kawan yg jujur
kawan yg ambil kesempatan

aku x kesah
janji aku ade kawan
adakah perbuatan aku ini
betul mahupun salah

aku tau kenapa mereka bergini
aku x salahkan mereka
malah aku hormat mereka
biarlah orang itu jahat
daripada orang yang baik
tapi mempunyai niat yang jahat

tidak semua manusia
yang tidak baik itu jahat
tidak semua yang baik itu baik
semua manusia sama sahaja
cuma cara dan perjalanan
dalam hidup sahaja yg berlainan

kalau aku hendak manusia hormat aku
aku kene hormat manusia
tidak kira status mereka
mahupn perangai mereka
apa kesalahan mereka
apa kebaikkan mereka
aku terima seadanya

kerana itu dugaan hidup aku
akan aku tempuh untuk
teruskan permainan hidup
di dalam dunia yang nyata

aku tidak boleh hidup
berseorangan
aku perlukan teman
kerana itu lah yang mencorakan
hidup aku

2 comments: